خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 10:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رفیعی در نشست تخصصی جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی مطرح کرد:

زنان به عنوان نیمی از جامعه نقشی موثر در حوزه مدیریت چندجانبه‌گرایی بازی می‌کنند

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشت که زنان، نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و مدیریت نصف دیگر جمعیت را برعهده دارند، پس می‌توانند نقشی مؤثر را در حوزه مدیریت و در چارچوب چندجانبه‌گرایی بازی کنند.

سمیه رفیعی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جزییات نشست تخصصی «جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی» گفت: امروز چندجانبه‌گرایی یکی از اهداف مهم کشورهای دنیا برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و پایین کشیدن عصر خودکامگی است. ما در عصر ارتباطات هستیم و همه بسترها این موضوع را تقویت می‌کند. امروزه بحث نقش‌آفرینی سلاطین و دوره‌های پایداری یک‌جانبه تمام شده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد هدف مشترک همه ما فارغ از این‌که در چه محدوده سیاسی و جغرافیایی باشیم، نگه‌داشت کره‌زمین برای زیستن نسل‌های آتی است. در این راستا نظام سرمایه‌داری که مصرف‌گرایی را توصیه می‌کند، خود قابل نقد است و این یک واقعیت است که ما در تمدنی رشد کرده‌ایم که اسراف نکردن را جزو اصول خود می‌داند و این فرهنگ، به حفظ کره‌زمین کمک می‌کند. به عبارتی دیگر، آلودگی خاک و هوا و وفور آلاینده‌ها، حاصل تفکر سرمایه‌داری و تشویق به مصرف‌گرایی است.



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشت که زنان، نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و مدیریت نصف دیگر جمعیت را برعهده دارند، پس می‌توانند نقشی مؤثر را در حوزه مدیریت و در چارچوب چندجانبه‌گرایی بازی کنند.



رفیعی در ادامه تصریح کرد: ما زنانی داریم که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، کارآفرینی، دانش، فناوری نوین و... نقش‌آفرینی قابل‌توجهی دارند و چقدر خوب است که مدیران سیاسی از این ظرفیت برای تعامل و پیگیری و دنبال کردن اهداف مشترکی که به پایداری منجر می‌شود، بهره‌گیری کنند و این یک باور است نه شعار.











حضور سمیه رفیعی در نشست جایگاه و نقش زنان  در چند جانبه گرایی


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه تاکید کرد: قطعا لازم است برای تغییر باورها در مقابله با اقدام کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، کنش‌هایی صورت پذیرد. این اقدام، چندجانبه‌گرایی را زیر پا گذاشت چرا که رأی به اراده سیاسی یک تفکر داده شد. ما باید تلاش کنیم که این سنت خطرناک برداشته شود و برای نیل به این هدف باید از ظرفیت و پتانسیل یونسکو بهره برد



رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید برای استفاده از ظرفیت بانوان در رویکرد چندجانبه‌گرایی، برنامه‌های غنی و مشترکی داشته باشیم و امیدوارم دنیا برای همه جای بهتری برای زندگی باشد.











حضور سمیه رفیعی در نشست جایگاه و نقش زنان  در چند جانبه گرایی


 



به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نشست تخصصی «جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی» به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران، دانشگاه تهران و مؤسسه صیانت از حقوق زنان برگزار شد.



لازم به ذکر است در این مراسم انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور-محمدعلی زلفی‌گل،  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- مرضیه افخم، مشاور وزیر و مدیرکل زنان و حقوق بشر - علی اکبر متکان، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران- ثمانه یزدانی، دبیر علمی نشست و معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو- ایران- مریم صفاران، سرپرست معاونت بررسی‌های رابردی معاونت زنان- شهره پیرانی، مشاور بانوان سازمان انرژی اتمی- طاهره کلانکی، مشاور رئیس صدا و سیما در امور بانوان- رابعه امامی‌رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان- فخرالسادات نصیری، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده-  فاطمه یزدیان، مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور زنان و خانواده- صدیق مستحکم، رئیس اداره همکاری‌های علمی- بین‌المللی وزارت امور خارجه- عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، دبیر علمی کنگره گوهرشاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد و عضو شورای شهر یزد، نیز حضور داشتند./



 

  • کد خبر : 356395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم